X

Användarnamn

KUNDTJÄNST
X
Vi finns här för att hjälpa er!

Sänd oss ett e-mail till service@cellares.se


Betala med:

  • Fri leverans på orders över 499:-
  • Lojalitetsprogram - 10% tillbaka på ditt köp
  • Snabb leverans
MENY

Försäljningsvillkor


Giltiga per 2015-05-25
Som konsument som handlar hos eCiggButik.se omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen.

Beställning:

Jag är ny på eCiggbutik.se, hur beställer jag hos er?
Först och främst välkommen. Vi hoppas att du kommer att gilla vårt varusortiment och ser fram emot att få dig som kund. Önskar du beställa varor, väljer du bara den eller dem varor du önskar (kom ihåg ev. att ändra färg) och klickar på ”lägg i kundvagnen”. När du har samlat alla de varor du önskar att köpa, klickar du på ”till kassan”. Du kan då dubbelkolla, att dem beställda varorna är korrekta och därifrån gå ”vidare till betalning”. Här skriver du in namn, adress och väljer betalningsform och avslutar med att godkänna. Du har här också möjlighet att välja en annan leveransadress än din betalningsadress. Det kan vara bra om du har möjlighet att ta emot leveransen på din arbetsplats.

Kan jag ändra min beställning efter att den är godkänd?
Det är dessvärre inte möjligt att ändra på redan lagda beställningar, då orders packas och skickas löpande. Det du bör göra då är att sända ett mail till eciggbutik.se med de ändringar du har till ordern. Skriv gärna i mailets ämnesfält att mailet rör ändringar eller annulleringar, så prioriterar vi mailet.

Kan jag beställa per mail, telefon eller fax?
Vi har för tillfälligt endast möjlighet att ta emot orders genom eciggbutik.se. Om du har frågor angående dem produkter som du har beställt, är du naturligtvis välkommen att kontakta oss.

Har ni en butik jag kan besöka?
Nej, vi har inga fysiska butiker.

Kan jag få mängdrabatt?
Vi har vissa varor som t.ex. 3 pack där mängdrabatt ingår. Utöver det har vi ett lojalitetsprogram där du samlar bonuspoäng. Läs mer om det här.

Jag upplever tekniska problem i samband med min beställning, vad gör jag?
Om du upplever tekniska problem i samband med din beställning kan du kontakta oss, så kan vi försöka hjälpa dig med de problem du upplever.

Beställning till Norge
För sändningar till Norge ansvarar mottagaren för leveransen. Mottagaren ansvarar för att innehållet lever upp till gällande regler och lagar i mottagarlandet. Ej mottagna paket som ej kommer i retur i samma skick de sändes i återbetalas ej.

Försändelse:

Hur lång tid tar det för er att behandla min order?
Vi försöker naturligtvis att behandla alla orders fortast möjligt. Vi packar och sänder alla orders löpande, så länge vi har de beställda varorna på lager. Vi tar dock förbehåll för leveranssvikt, force majeure och liknande.

Vem står för frakten?
Vi sänder varorna med den svenska och danska posten. Varorna sänds som A-post och de sänds som brev för att hålla kundernas försändelseomkostnader nere.

Vad kostar försändelsen?
Fraktpriset bror alltid på vikten på de beställda varorna.
Exempel på leverans med en vikt:

Under 100 gram är frakten 26 kr
Under 250 gram är frakten 29 kr
Under 500 gram är frakten 33 kr
Under 1000 gram är frakten 66 kr

Fri frakt vid beställning över 499,-! (Endast inom Sverige och Danmark)

När blir mina varor levererade?
Efter att ordern har kommit till vårt lager, tar det normalt mellan 1-3 arbetsdagar innan du mottager dina varor.

Vad händer om jag inte är hemma vid leveranstillfället?
Om du inte är hemma och ditt paket inte får plats i brevlådan lägger posten normalt sett en avisering i din brevlåda så du kan hämta ditt paket på posten. Normalt sätt ligger din leverans på posten för avhämtning i 14 dagar, innan den returneras till oss. Du kan välja att få din leverans levererad till den adress där du har lättast att motta den, som t.ex. din arbetsplats.

Orderstatus:

Blir jag informerad om levereringstidspunkten?
Ja, i det ögonblick dina varor lämnar vårt lager sänder vi ut ett mail till dig.

Får jag tillgång till ett track & trace nummer?
Då vi sänder varor som brevpost och inte som paketpost upprättas det dessvärre inte track & trace på försändelserna.

Jag har inte mottagit någon orderbekräftelse?
Om du inte mottager en orderbekräftelse när du har lagt din order, ombedes du att kontakta oss. Oftast beror det på att du har angivit en felaktig mailadress. Kom även ihåg att dubbelkolla att vårt mail inte blivit placerat i papperskorgen, innan du kontaktar oss.

Jag har ännu inte mottagit min leverans?
Om du efter att ha mottagit ett mail från oss att din leverans är skickad, och du ändå inte får ditt paket inom 3 arbetsdagar, ombedes du kontakta ditt lokala postkontor för att höra om de har något liggande till dig. Du bör vara säker på att du vid beställning har uppgivit din korrekta adress. Om din leverans inte ligger på posthuset ombedes du kontakta oss, så vi kan undersöka vad som kan vara fel. Kommer din leverans inte fram, får vi tillbaka den i retur och vi har då möjlighet att skicka om den om du så önskar.

Fel och saker som saknas vid leverans:

Vad gör jag om min försändelse är fel eller ofullständig?
Om du upplever att ditt paket inte innehåller det som du har beställt, ombedes du kontakta oss fortast möjligt. Vi skickar då, kostnadsfritt, ut de rätta varorna som du har beställt eller det som eventuellt fattas i ditt paket.

Finns det någon garanti att man blir nöjd?
Vi jobbar med att göra våra kunder nöjda och hoppas verkligen att du är nöjd med det du beställer och mottager. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd, ombedes du kontakta oss så vi kan försöka hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Annullering och returnering:

Hur ångrar jag ett köp?
På eciggbutik.se har du 30 dagars full retur rätt i förbindelse med ett köp. Om du ångrar ett köp omedelbart efter att den är lagd ombedes du kontakta oss med det samma. Ange i ämnesfältet att det gäller ”ångrar mitt köp”, så att vi kan försöka hinna annullera ordern innan den hinner skickas. Om varorna redan är skickade har du möjlighet att neka att ta emot paketet. Om du redan har mottagit varorna och ångrar dig, ska du sända dem i retur till oss. Varorna ska naturligtvis vara oanvända när vi mottager dem i retur. Om du har mottagit varan, får du själv stå för frakten när din leverans skickas i retur. Var uppmärksam på att du skickar varorna i retur i välpaketerat paket/kuvert och att ditt namn samt adress tydligt framgår. Observera att vi accepterar inte brev med postförskott.

Hur får jag pengarna i retur?
Du får givetvis dina pengar i retur om du ångrar ditt köp. Så snart vi mottager varan i retur ser vi till att dina pengar blir insatta på ditt kreditkort.

Reklamation
Det ges efter Köplagen § 2005:59 en reklamationsrätt på 24 månader på alla varor. Observera dock att såväl batterier som atomizers/cartomizers är förbrukningsvaror/slitdel, och man kan inte förvänta sig att de håller för evigt samt att detta inte täcks av garantin. Det kan härutöver heller inte reklameras över handhavandefel, misskötsel, överbelastning, vårdslös behandling eller felaktig användning.
Reklamationer ska alltid anmälas i rimlig tid efter att du har konstaterat ett fel. Var vänlig kontakta oss, så vi kan undersöka om det är ett fel som vi kan hjälpa till med, eller om vi ska ta tillbaka varan i retur. Anser vi att reklamationen är berättigad, har du som kunde rätt till antingen omleverans eller återköp. Det vanligaste ändå att vi sänder en retursedel som du ombedes utnyttja så att du inte ska stå för fraktkostnaderna vid en retur.

Handelsvillkor och betalning:

Vilka betalningsmöjligheter har jag?
Du kan på eciggbutik.se välja mellan följande betalningsmöjligheter: Faktura, Delbetalning, VISA, Mastercard, American Express samt Discover.

Kan jag betala på faktura?
Ja, det kan du men vi skickar dessvärre inte varor mot postförskott.

När dras betalningen från mitt kort?
Vid betalning med de olika korttyperna samt faktura/delbetalning blir betalningen genomförd i det ögonblick dina varor skickas härifrån.

Är moms tillagt köpet?
Ja, alla priser är inklusive 25% moms och där tillkommer inte ytterligare moms vid sälj och köp inom EU.

Betalningen vill inte gå igenom?
Det kan finnas många orsaker till att betalningen avvisats. Oftast beror det dock på att kontaktuppgifterna ät fel inskrivna. Du ombedes därför att läsa vägledningen grundligt när du uppger adress samt kontaktuppgifter. Har du några frågor eller tvivel angående detta är du välkommen att kontakta oss.

Förbehåll
Eciggbutik.se förbehåller sig rätten till ändring av all information inkl. men ej begränsade till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudande utan föregående avisering.

Dina personupplysningar
För att handla på eciggbutik.se ska du bl.a. ange namn, adress och din mailadress. Dessa upplysningar använder vi naturligtvis endast för att sända varorna till rätt adress samt för att kunna kontakta dig. Dessa upplysningar kommer inte användas i marknadsförings syfte med undantag om du själv aktivt inte ger ditt godkännande till detta.

Logstatistik
Vi använder logstatistik för att samla information som kan ge en bild av hur många besökare vår webbsite har, hur de kommer fram osv. Ändamålet med logstatistiken är således att optimera webbsiten och dess funktion.

Cookies
Vi använder cookies med det ändamål, att göra sidan lättare att använda för vora kunder. Om du vill ta bort dina cookies kan du göra detta under menyn Funktioner -> Internetinställningar -> Ta bort cookies.

Betalningssäkerhet
Vi använder oss av en säker server. All medföljande känslig/kreditinformation överförs via Secure Socket Layer (SSL) teknologi.
Din privata information (kreditkort, personnummer, ekonomi, etc.) lagras inte på våra servrar efter slutförd transaktion.

Betalsätt

Vi erbjuder kortköp samt faktura. Vid faktura tillkommer en avgift på 15 kr. Du har 14 dagar på dig att betala.

SveaWebPay Faktura:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Eciggbutik.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Allmänna villkor hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.


Har du några frågor om kortbetalning eller SveaWebPay faktura så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Kontaktinformation:

Hur kontaktar jag er?
Du kan kontakta oss via service@cellares.se. Vi kommer att besvara din mail fortast möjligt och strävar efter att besvara ditt mail inom 1 arbetsdagar.

Vad är er adress?
Önskar du skicka vanlig post till oss eller returnera en vara är vår adress:

Cellares AB
Box 5202
200 72 Malmö
Sverige

Org.nummer: 556837-2626